Prawo pracy dla Kadr i Płac, Szkolenia otwarte, Online
Szkolenie online – szkolenie na żywo, bez konieczności spotykania się. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę oraz omawianą prezentację w trakcie wykładu. Można na żywo zadawać pytania przez mikrofon lub na czacie. Wystarczy posiadać komputer z dostępem do Internetu oraz mikrofon .
PROGRAM SZKOLENIA
1.Jakiego rodzaju działalność podlega wpisowi do rejestru KRAZ ? rodzaje działalności agencyjnej, charakterystyka usług agencji zatrudnienia – pośrednictwo pracy, doradztwo i poradnictwo oraz praca tymczasowa
-
- procedura uzyskania wpisu do KRAZ – spełnienie wymagań, formalności, opłaty,
- sprawdzenie przedsiębiorcy przed wydaniem certyfikatu
- zmiany w KRAZ – kiedy i jakie zmiany w działalności należy zgłaszać do rejestru ?
- wykreślenie z rejestru – kiedy dochodzi do wykreślenia z rejestru ? skutki wykreślenia na przyszłość
- Obowiązki jakie musi spełniać agencja zatrudnienia i skutki ich niespełniania – posiadanie lokalu, bieżące regulowanie należności publicznoprawnych, współpraca z publicznymi służbami zatrudnienia, zakaz dyskryminacji i pobierania nieuprawnionych opłat (na czym „zarabia” agencja ? czy można pobierać opłaty od osób korzystających z usług agencji ?), obowiązki informacyjne wobec organu rejestrowego
- Pośrednictwo pracy – charakterystyka działalności pośrednictwa i szczególne jego rodzaje oraz wymagania stawiane podmiotom które świadczą tego rodzaju usługi:
- pośrednictwo do pracy za granicą: zawieranie umów, prowadzenia rejestrów, informowanie osób wyjeżdżających do pracy, itp
- pośrednictwo krajowe na rzecz cudzoziemców: zawieranie umów, prowadzenia rejestrów, informowanie osób kierowanych do pracy, itp.
- skutki naruszenia warunków świadczenia usług wskazanych szczególnych rodzajów pośrednictwa pracy – jakie naruszenia mogą skutkować wykreśleniem z rejestru i utratą certyfikatu ?
- Praca tymczasowa – charakterystyka usługi pracy tymczasowej, czym jest praca tymczasowa, podstawowe pojęcia z obszaru pracy tymczasowej
- uzgodnienia z pracodawcą użytkownikiem – jakich informacji potrzebuje agencja dla prawidłowej realizacji swoich obowiązków wobec pracownika
- uprawnienia i obowiązki pracodawcy użytkownika
- zatrudnianie pracowników tymczasowych – rodzaje umów, forma zawarcia umowy, termin, legalność zatrudniania obywateli polskich i cudzoziemców
- organizowanie pracy pracownika tymczasowego – wynagrodzenie pracownika, czas pracy, bhp, urlopy, zwolnienia od pracy (kto prowadzi jakie dokumenty ? kto odpowiada za nieprawidłowości np. w czasie pracy ? kto udziela urlopu ?); odrębności w obliczaniu wynagrodzenia za urlop i ekwiwalentu za urlop
- zakończenie współpracy – świadectwo pracy (treść i zasady wydawania)
- praca tymczasowa osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych – czy jest możliwa ? odrębności w odniesieniu do pracy tymczasowej pracowników tymczasowych
- rejestry prowadzone przez agencję
- odpowiedzialność wykroczeniowa agencji i pracodawcy użytkownika
- outsourcing pracownicy a praca tymczasowa – czy możliwe jest „wynajmowanie pracowników” w innej formie niż praca tymczasowa ? czym jest outsourcing ? jakie elementy rozróżniają pracę tymczasową od outrsourcingu ?
- Kontrola przestrzegania obowiązku prowadzenia agencji zatrudnienia zgodnie z warunkami określonymi w przepisach o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz kontrole PIP
- Wykroczenia – jakie przepisy sankcyjne obowiązują agencje ? jakie są przedziały grzywien ? czy agencja może narazić się na zarzuty z kodeksu karnego ? jakie ? jakie mogą być skutki przeprowadzonych postępowań ? (kara a figurowanie w rejestrze)
Powyższy temat oraz każdy inny realizujemy również jako
szkolenie
wewnętrzne
tylko dla konkretnej firmy/instytucji.