Szkolenie online – szkolenie na żywo, bez konieczności spotykania się. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę oraz omawianą prezentację w trakcie wykładu. Można na żywo zadawać pytani przez mikrofon lub na czacie. Wystarczy posiadać komputera z dostępem do Internetu oraz mikrofon

 

PROGRAM SZKOLENIA 

 

  1. Wprowadzenie do zarządzania konfliktem
    Wprowadzenie do celów szkolenia i programu
    Definicja konfliktu i jego znaczenie w życiu codziennym i pracy
    Znaczenie zarządzania konfliktem w organizacji.

 

        2. Skąd się biorą konflikty? Co ułatwia, a co utrudnia porozumiewanie się.
               Podstawowe źródła konfliktów
Rodzaje konfliktów
Czynniki utrudniające porozumiewanie się
Czynniki ułatwiające porozumiewanie się

         3. Czego dotyczą nasze konflikty? – koło konfliktu Moore’a

Wprowadzenie do modelu Koła Konfliktu Moore’a.
Omówienie różnych typów konfliktów: o zasoby, o relacje, wartości, dane, strukturalne.

Zastosowanie Koła Konfliktu do analizy rzeczywistych sytuacji konfliktowych.

 

        4. Cykl konflikty – fazy konfliktu oraz przyczyny eskalacji konfliktu

Omówienie faz konfliktu

Przyczyny eskalacji konfliktu

Faza “uśpienia” konfliktu – jak rozpoznać ukryte konflikty zanim wyeskalują

Techniki zapobiegania eskalacji konfliktu

 

         5. Jaki sposób działania przyjmujemy w sytuacjach konfliktowych (model Thomasa-Kilmanna)

Model stylów radzenia sobie z konfliktami

Charakterystyka każdego stylu

Jak dopasować styl działania w konflikcie do sytuacji i celów organizacyjnych

6. Strategie prowadzące do rozwiązania konfliktu w oparciu o Trójkąt Satysfakcji Chrisa Moore’a

Wprowadzenie do Trójkąta Satysfakcji.

Jak balansować te trzy elementy, aby osiągnąć trwałe i satysfakcjonujące rozwiązanie konfliktu.

Przykłady zastosowania Trójkąta Satysfakcji w praktyce.

 

           7. Refleksja i zakończenie

Przegląd kluczowych koncepcji i narzędzi omawianych podczas szkolenia

Refleksja uczestników

Ankieta ewaluacji szkolenia