Szkolenie online – szkolenie na żywo, bez konieczności spotykania się. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę oraz omawianą prezentację w trakcie wykładu. Można na żywo zadawać pytani przez mikrofon lub na czacie. Wystarczy posiadać komputera z dostępem do Internetu oraz mikrofon
PROGRAM SZKOLENIA
2. Skąd się biorą konflikty? Co ułatwia, a co utrudnia porozumiewanie się.
Podstawowe źródła konfliktów
Rodzaje konfliktów
Czynniki utrudniające porozumiewanie się
Czynniki ułatwiające porozumiewanie się
3. Czego dotyczą nasze konflikty? – koło konfliktu Moore’a
Wprowadzenie do modelu Koła Konfliktu Moore’a.
Omówienie różnych typów konfliktów: o zasoby, o relacje, wartości, dane, strukturalne.
Zastosowanie Koła Konfliktu do analizy rzeczywistych sytuacji konfliktowych.
4. Cykl konflikty – fazy konfliktu oraz przyczyny eskalacji konfliktu
Omówienie faz konfliktu
Przyczyny eskalacji konfliktu
Faza “uśpienia” konfliktu – jak rozpoznać ukryte konflikty zanim wyeskalują
Techniki zapobiegania eskalacji konfliktu
5. Jaki sposób działania przyjmujemy w sytuacjach konfliktowych (model Thomasa-Kilmanna)
Model stylów radzenia sobie z konfliktami
Charakterystyka każdego stylu
Jak dopasować styl działania w konflikcie do sytuacji i celów organizacyjnych
6. Strategie prowadzące do rozwiązania konfliktu w oparciu o Trójkąt Satysfakcji Chrisa Moore’a
Wprowadzenie do Trójkąta Satysfakcji.
Jak balansować te trzy elementy, aby osiągnąć trwałe i satysfakcjonujące rozwiązanie konfliktu.
Przykłady zastosowania Trójkąta Satysfakcji w praktyce.
7. Refleksja i zakończenie
Przegląd kluczowych koncepcji i narzędzi omawianych podczas szkolenia
Refleksja uczestników
Ankieta ewaluacji szkolenia