Szkolenie online – szkolenie na żywo, bez konieczności spotykania się. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę oraz omawianą prezentację w trakcie wykładu. Można na żywo zadawać pytania przez mikrofon lub na czacie. Wystarczy posiadać komputer z dostępem do Internetu oraz mikrofon .
PROGRAM SZKOLENIA
1.Asertywność czyli budowanie zdrowych relacji:
- Co oznacza asertywność ?
- Czym się różni asertywność od agresji i manipulacji
- Podstawy negocjowania WIN-WIN
- Jak wyznaczać i dbać o swoje granice w relacji z innymi
- Szanse, możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania strategii asertywnej, a także strategii nieasertywnych
- Konstruktywna komunikacja w asertywności – niezbędne elementy składowe:
- Zasady ASERTYWNOŚCI
- Budowanie komunikatów
- Jakim jestem typem w komunikacji:
- Co wynika z typów komunikacji
- Jak wpływ ma na asertywność mój styl komunikacji
- Asertywna wymiana opinii:
- Przyjmowanie OCEN negatywnych i pozytywnych
- Reagowanie na różne formy KRYTYKI
- Umiejętności asertywnego chronienia siebie w sytuacji KONFLIKTOWEJ
- Radzenie sobie z zachowaniami MANIPULACYJNYMI
- Wyrażanie pozytywnych i negatywnych UCZUĆ i opinii
- Zwiększania skuteczności osobistej w relacjach:
- Określenie typu relacji, w jakiej się znajdujemy
- Strategie skutecznego prezentowania swoich potrzeb, wartości, interesów, opinii i przekonań
- Asertywność w kontakcie z samym sobą – zwiększanie poczucia własnej wartości
- Zarzadzanie sobą
- Sposoby asertywnego wyrażania uczuć negatywnych – KOMUNIKAT „JA”
- Jak asertywnie dbać o swoje potrzeby, wartości i interesy lub interesy i wartości reprezentowanej organizacji
- Asertywne negocjowanie rozwiązania problemu w sytuacji różnic z wykorzystaniem EMPATYCZNEGO ZROZUMIENIA drugiej strony
- Specjalne zastosowania asertywności w różnych obszarach: kierowanie ludźmi, współpraca, windykacja, sprzedaż i obsługa klienta, negocjacje, relacje prywatne, itp.