Szkolenie online – szkolenie na żywo, bez konieczności spotykania się. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę oraz omawianą prezentację w trakcie wykładu. Można na żywo zadawać pytania przez mikrofon lub na czacie. Wystarczy posiadać komputer z dostępem do Internetu oraz mikrofon .

PROGRAM SZKOLENIA

1.Asertywność czyli budowanie zdrowych relacji:

  • Co oznacza asertywność ?
  • Czym się różni asertywność od agresji i manipulacji
  • Podstawy negocjowania WIN-WIN
  • Jak wyznaczać i dbać o swoje granice w relacji z innymi
  • Szanse, możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania strategii asertywnej, a także strategii nieasertywnych
  1. Konstruktywna komunikacja w asertywności – niezbędne elementy składowe:
  • Zasady ASERTYWNOŚCI
  • Budowanie komunikatów
  1. Jakim jestem typem w komunikacji:
  • Co wynika z typów komunikacji
  • Jak wpływ ma na asertywność mój styl komunikacji
  1. Asertywna wymiana opinii:
  • Przyjmowanie OCEN negatywnych i pozytywnych
  • Reagowanie na różne formy KRYTYKI
  • Umiejętności asertywnego chronienia siebie w sytuacji KONFLIKTOWEJ
  • Radzenie sobie z zachowaniami MANIPULACYJNYMI
  • Wyrażanie pozytywnych i negatywnych UCZUĆ i opinii
  1. Zwiększania skuteczności osobistej w relacjach:
  • Określenie typu relacji, w jakiej się znajdujemy
  • Strategie skutecznego prezentowania swoich potrzeb, wartości, interesów, opinii i przekonań
  • Asertywność w kontakcie z samym sobą – zwiększanie poczucia własnej wartości
  1. Zarzadzanie sobą
  • Sposoby asertywnego wyrażania uczuć negatywnych – KOMUNIKAT „JA”
  • Jak asertywnie dbać o swoje potrzeby, wartości i interesy lub interesy i wartości reprezentowanej organizacji
  • Asertywne negocjowanie rozwiązania problemu w sytuacji różnic z wykorzystaniem EMPATYCZNEGO ZROZUMIENIA drugiej strony
  • Specjalne zastosowania asertywności w różnych obszarach: kierowanie ludźmi, współpraca, windykacja, sprzedaż i obsługa klienta, negocjacje, relacje prywatne, itp.