Szkolenie online – szkolenie na żywo, bez konieczności spotykania się. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę oraz omawianą prezentację w trakcie wykładu. Można na żywo zadawać pytani przez mikrofon lub na czacie. Wystarczy posiadać komputera z dostępem do Internetu oraz mikrofon

PROGRAM SZKOLENIA 

  1. Dyskryminacja w miejscu pracy:

– Jakie cechy dyskryminacyjne musi wykazać pracownik? Kiedy pracownik może zarzucić pracodawcy dyskryminację?

– Czy pracodawca ma prawo nierówno traktować pracowników?

– Czy pracodawca może wymagać wyłącznie od osób niezaszczepionych noszenia maseczek na terenie zakładu pracy?

– Czy pracodawca może udzielić urlopu, wyjścia prywatnego  jednemu pracownikowi, a drugiemu nie – czy to przejaw dyskryminacji?

– Nierówne traktowanie w zatrudnieniu a dyskryminacja – czy to to samo?

– Czy pracownicy na tych samych stanowiskach musza tyle samo zarabiać?

– Jakie są podstawy różnicowania wynagrodzenia, nagród, premii dla pracowników bez dyskryminacji?

– Kiedy pracownik może zarzucić pracodawcy nierówne traktowanie i domagać się odszkodowania w sądzie?

– Jakie stosować kryteria doboru pracowników do zwolnienia z pracy by nie narazić się na zarzut nierównego traktowania?

– Molestowanie i molestowanie seksualne – dwa różne pojęcia w prawie pracy.

 

  1. Mobbing

– Obowiązek przeciwdziałania mobbingowi przez pracodawcę – jak to robić?

– Gdy pracownik zgłosi mobbing już jest za późno – jakie podjąć działania wyprzedzające?

– Polecenie wykonania dodatkowych czynności, pracy w godzinach nadliczbowych – czy pracownik może odmówić?

– Polecenie wykorzystania zaległego urlopu w terminie wskazanym przez pracodawcę – czy to mobbing?

– Czy pracodawca ma prawo krytykować, nadzorować, kontrolować pracę pracownika – czy to mobbing?

– Czy przełożony może dawać pracownikowi wiążące wytyczne w zakresie sposobu wykonywania przez niego pracy?

– Czy można pracownika poinformować, że jeżeli nadal będzie wykonywał pracę niezgodnie z wytycznymi to zostanie zwolniony z pracy?

– Dlaczego pracownicy nie rozumieją, że zatrudnienie na umowę o pracę to podporządkowanie pracodawcy i muszą stosować się do jego poleceń – jak to zmienić?

– Jak wykazać, że pracodawca przeciwdziałał mobbingowi – szkolenia pracowników, procedura antymobbingowa itp.?

– Jakich zachowań nie można stosować w zakładzie pracy by nie narazić się na odpowiedzialność z tytułu mobbingu?

– Na jakie zachowania kierowników musi reagować pracodawca i w jaki sposób?

– Konflikt pracowników częstą przyczyną mobbingu – co ma zrobić pracodawca?

– Kara porządkowa, zwolnienie dyscyplinarne dla pracownika stosującego zachowania mobbingowe – kiedy jest podstawa?

– Anonimowa ankieta mobbingowa przeprowadzana okresowo wśród pracowników – czy to dobry sposób przeciwdziałania mobbingowi?

– Jakie zapisy powinna zawierać procedura mobbingowa by była skutecznym sposobem przeciwdziałania mobbingowi?

– Kiedy pracownik może pozwać pracodawcę o mobbing i jakie są tego konsekwencje?

– Czy reagować na anonimowe zgłoszenia mobbingowe w zakładzie pracy?

– Jakie uprawnienia ma pracownik w związku z działaniami mobbingowymi swojego przełożonego?

– Obowiązek zapewnienia szkoleń z zakresu mobbingu dla wszystkich pracowników jako element przeciwdziałania mobbingowi.