Szkolenie online – szkolenie na żywo, bez konieczności spotykania się. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę oraz omawianą prezentację w trakcie wykładu. Można na żywo zadawać pytani przez mikrofon lub na czacie. Wystarczy posiadać komputera z dostępem do Internetu oraz mikrofon

 

PROGRAM SZKOLENIA 

2 – dniowe szkolenie z warsztatami

CEL szkolenia:

Zrozumienie procesu skutecznego zarządzania zespołem wymaga reorganizacji procesów myślenia
o byciu liderem i nieustannego monitoringu środowiska pracy, w którym funkcjonujemy. Niemniej, nawet najcenniejsze rady fachowców w danej dziedzinie nie zastąpią pozytywnych emocji szefów, dobrego nastawienia pracowników i współpracowników, które można wypracować skutecznymi technikami prawidłowo rozumianej kontroli zarządczej, dobrej komunikacji i organizacji pracy własnej oraz zarządzanego zespołu.

Szczegółowe mechanizmy kontroli dotyczące operacji finansowych i gospodarczych obejmujące
to niezbędne narzędzia skutecznego menadżera w jednostce finansów publicznych. Niemniej równie ważne są: dobra organizacja czasu, panowanie nad negatywnymi emocjami, asertywne i skuteczne komunikowanie i delegowanie zadań, które  doskonale wspierają lidera oraz członków zespołu.

Diagnozowanie problemów w zespole, skuteczna kontrola zarządcza oparta na dobrej komunikacji oraz ustalanie ważności zadań, sprawiedliwe i dobre ,,zarządzanie talentami” stają się najlepszymi narzędziami dobrego lidera w zapobieganiu stresowi organizacyjnemu i poczuciu braku satysfakcji.

Dzień 1

Moduł 1. System kontroli zarządczej – wprowadzenie

  • Podstawowe definicje i pojęcia.
  • Podstawy prawne.
  • Cele i funkcje kontroli zarządczej
  • Kontrola zarządcza w odniesieniu do struktury jednostki, podział ról i odpowiedzialności (kierownik jednostki, kierownicy działów, pracownicy).
  • Kontrola a audyt wewnętrzny/zewnętrzny.

Obszary kontroli zarządczej w zakresie środowiska wewnętrznego jednostki:

  • przestrzeganie wartości etycznych,
  • kompetencje zawodowe,
  • struktura organizacyjna,
  • delegowanie uprawnień

Obszary kontroli zarządczej w zakresie celów:

  • określenie celu istnienia jednostki (misji),
  • system określania i wyznaczania celów i zadań jednostki

Obszary kontroli zarządczej w zakresie zarządzania ryzykiem:

  • identyfikacja ryzyka na poziomie jednostki, działów lub procesów.
  • analiza ryzyka pod względem przyczyn, skutków i częstotliwości wystąpienia,
  • wybór reakcji na ryzyko a monitorowanie ryzyk i efektywności podejmowanych działań,
  •  sprawozdawczość z procesu zarządzania ryzykiem,
  •  PRZEGLĄD STANDARDÓW AUDYTU, KONTROLI WEWNĘTRZNEJ ORAZ ZARZĄDZANIA RYZYKIEM, m.in.: przykłady międzynarodowych standardów zarządzania ryzykiem -standard FERMA (Federation of European Risk Management Associations), standard zarządzania ryzykiem organizacyjnym COSO II (The Committee of Sponsoring Organizations of the Treadway Commission).

 

Moduł 2. EFEKTYWNOŚĆ I SKUTECZNA KOMUNIKACJA

  • Przygotowanie kierowników i pracowników do zarządzania przez cele
    Myślenie zadaniowe i planowanie podporządkowane rezultatom.
  • Określenie obszarów odpowiedzialności.
  • Określenie i wybór wskaźników oceny działania.
  • Rola kierownika w realizacji systemu zarządzania przez cele.
  • Rola pracownika w realizacji systemu zarządzania przez cele.

Trudne rozmowy

  • Kluczowe zasady efektywnej komunikacji.
  • Pytania jako klucz do właściwej komunikacji.
  • Magia zamiany komunikaty typu ,,Ty” na komunikat typu ,,Ja”.
  • Komunikat typu ,,opis” a komunikat typu ,,ocena”.
  • Metoda ,,kanapki”
  • Kluczowe elementy komunikacji werbalnej i niewerbalnej w skutecznej komunikacji.
  • Charakterystyka różnic pomiędzy pracownikami (typologie MBTI).
  • Skuteczna komunikacja z różnymi stylami osobowości pracowników.
  • Techniki wywierania wpływu w rozmowach z podwładnymi.

 

Dzień 2

Odporność na stres i sposoby na zapobieganie wypaleniu zawodowemu pracowników i menadżerów.

  • Autorytet lidera – jak go skutecznie i długotrwale budować.
  • JAK POPRAWIĆ SWOJĄ ODPORNOŚĆ NA STRES I ZBUDOWAĆ DYSTANS EMOCJONALNY
    w kontakcie z ludźmi. Jak radzić sobie z długotrwałym napięciem, presją i umiejętnie zarządzać stanami emocjonalnymi swoimi oraz ludzi w naszym otoczeniu. Pokażemy jak traktować krytykę/atak, by nie oddziaływała na nas samych negatywnie. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak w praktyce hamować negatywne emocje.
  • Zarządzanie stresemna dłuższą metę wymaga nauczenia się skutecznych technik eliminowania lub zmniejszania stresu – zestaw prostych i skutecznych technik doraźnego radzenia sobie z DUŻYM NAPIĘCIEM EMOCJONALNYM.
  • Zarządzanie czasem – własnym i swoich pracowników.
  • Wypalenie zawodowe i rutyna – pułapki i wyzwania liderów i pracowników
  • Polityka kadrowa i zarządzanie talentem