Szkolenie online – szkolenie na żywo, bez konieczności spotykania się. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę oraz omawianą prezentację w trakcie wykładu. Można na żywo zadawać pytani przez mikrofon lub na czacie. Wystarczy posiadać komputera z dostępem do Internetu oraz mikrofon
PROGRAM SZKOLENIA
2 – dniowe szkolenie z warsztatami
CEL szkolenia:
Zrozumienie procesu skutecznego zarządzania zespołem wymaga reorganizacji procesów myślenia
o byciu liderem i nieustannego monitoringu środowiska pracy, w którym funkcjonujemy. Niemniej, nawet najcenniejsze rady fachowców w danej dziedzinie nie zastąpią pozytywnych emocji szefów, dobrego nastawienia pracowników i współpracowników, które można wypracować skutecznymi technikami prawidłowo rozumianej kontroli zarządczej, dobrej komunikacji i organizacji pracy własnej oraz zarządzanego zespołu.
Szczegółowe mechanizmy kontroli dotyczące operacji finansowych i gospodarczych obejmujące
to niezbędne narzędzia skutecznego menadżera w jednostce finansów publicznych. Niemniej równie ważne są: dobra organizacja czasu, panowanie nad negatywnymi emocjami, asertywne i skuteczne komunikowanie i delegowanie zadań, które doskonale wspierają lidera oraz członków zespołu.
Diagnozowanie problemów w zespole, skuteczna kontrola zarządcza oparta na dobrej komunikacji oraz ustalanie ważności zadań, sprawiedliwe i dobre ,,zarządzanie talentami” stają się najlepszymi narzędziami dobrego lidera w zapobieganiu stresowi organizacyjnemu i poczuciu braku satysfakcji.
Dzień 1
Moduł 1. System kontroli zarządczej – wprowadzenie
- Podstawowe definicje i pojęcia.
- Podstawy prawne.
- Cele i funkcje kontroli zarządczej
- Kontrola zarządcza w odniesieniu do struktury jednostki, podział ról i odpowiedzialności (kierownik jednostki, kierownicy działów, pracownicy).
- Kontrola a audyt wewnętrzny/zewnętrzny.
Obszary kontroli zarządczej w zakresie środowiska wewnętrznego jednostki:
- przestrzeganie wartości etycznych,
- kompetencje zawodowe,
- struktura organizacyjna,
- delegowanie uprawnień
Obszary kontroli zarządczej w zakresie celów:
- określenie celu istnienia jednostki (misji),
- system określania i wyznaczania celów i zadań jednostki
Obszary kontroli zarządczej w zakresie zarządzania ryzykiem:
- identyfikacja ryzyka na poziomie jednostki, działów lub procesów.
- analiza ryzyka pod względem przyczyn, skutków i częstotliwości wystąpienia,
- wybór reakcji na ryzyko a monitorowanie ryzyk i efektywności podejmowanych działań,
- sprawozdawczość z procesu zarządzania ryzykiem,
- PRZEGLĄD STANDARDÓW AUDYTU, KONTROLI WEWNĘTRZNEJ ORAZ ZARZĄDZANIA RYZYKIEM, m.in.: przykłady międzynarodowych standardów zarządzania ryzykiem -standard FERMA (Federation of European Risk Management Associations), standard zarządzania ryzykiem organizacyjnym COSO II (The Committee of Sponsoring Organizations of the Treadway Commission).
Moduł 2. EFEKTYWNOŚĆ I SKUTECZNA KOMUNIKACJA
- Przygotowanie kierowników i pracowników do zarządzania przez cele
Myślenie zadaniowe i planowanie podporządkowane rezultatom. - Określenie obszarów odpowiedzialności.
- Określenie i wybór wskaźników oceny działania.
- Rola kierownika w realizacji systemu zarządzania przez cele.
- Rola pracownika w realizacji systemu zarządzania przez cele.
Trudne rozmowy
- Kluczowe zasady efektywnej komunikacji.
- Pytania jako klucz do właściwej komunikacji.
- Magia zamiany komunikaty typu ,,Ty” na komunikat typu ,,Ja”.
- Komunikat typu ,,opis” a komunikat typu ,,ocena”.
- Metoda ,,kanapki”
- Kluczowe elementy komunikacji werbalnej i niewerbalnej w skutecznej komunikacji.
- Charakterystyka różnic pomiędzy pracownikami (typologie MBTI).
- Skuteczna komunikacja z różnymi stylami osobowości pracowników.
- Techniki wywierania wpływu w rozmowach z podwładnymi.
Dzień 2
Odporność na stres i sposoby na zapobieganie wypaleniu zawodowemu pracowników i menadżerów.
- Autorytet lidera – jak go skutecznie i długotrwale budować.
- JAK POPRAWIĆ SWOJĄ ODPORNOŚĆ NA STRES I ZBUDOWAĆ DYSTANS EMOCJONALNY
w kontakcie z ludźmi. Jak radzić sobie z długotrwałym napięciem, presją i umiejętnie zarządzać stanami emocjonalnymi swoimi oraz ludzi w naszym otoczeniu. Pokażemy jak traktować krytykę/atak, by nie oddziaływała na nas samych negatywnie. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak w praktyce hamować negatywne emocje. - Zarządzanie stresemna dłuższą metę wymaga nauczenia się skutecznych technik eliminowania lub zmniejszania stresu – zestaw prostych i skutecznych technik doraźnego radzenia sobie z DUŻYM NAPIĘCIEM EMOCJONALNYM.
- Zarządzanie czasem – własnym i swoich pracowników.
- Wypalenie zawodowe i rutyna – pułapki i wyzwania liderów i pracowników
- Polityka kadrowa i zarządzanie talentem