Szkolenia otwarte, Szkolenia miękkie, Online
Szkolenie online – szkolenie na żywo, bez konieczności spotykania się. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę oraz omawianą prezentację w trakcie wykładu. Można na żywo zadawać pytani przez mikrofon lub na czacie. Wystarczy posiadać komputera z dostępem do Internetu oraz mikrofon
PROGRAM SZKOLENIA
Istota i cel szkolenia:
Zrozumienie procesu wypalenia zawodowego to pierwszy krok do walki z tym zjawiskiem. Niemniej, nawet najcenniejsze testy czy psychoterapia nie zastąpią pozytywnych emocji, życzliwych współpracowników czy najbliższej rodziny, która będzie wspierać nas w walce z syndromem ,,burnout”. Co robić, kiedy dotyka nas wypalenie czyli poczucie braku satysfakcji, zatrzymanie rozwoju zawodowego, uczucie przepracowania i niezadowolenia z wykonywanego zajęcia, które niegdyś sprawiało przyjemność?
Może się zdarzyć, że na skutek przepracowania lub wypalenia zawodowego częściej przytrafiają nam się sytuacje konfliktowe i nieporozumienia. To, w jaki sposób zareagujemy w danej sytuacji, w dużej mierze determinuje nie tylko poziom zadowolenia osób, z którymi współpracujemy, determinuje relacje z wychowankami i jakość nauczania, ale i komfort psychiczny nas samych.
Niniejsze szkolenie dedykowane jest nauczycielom, którzy chcą skutecznie radzić sobie w tego typu trudnych sytuacjach. Trening polega na budowaniu wewnętrznej pewności siebie, zapobieganiu wypaleniu zawodowemu, wzmacnianiu umiejętności działania pomimo trudności oraz radzeniu sobie z przeszkadzającymi emocjami. Kładziemy nacisk na umiejętność budowania otwartej, przyjaznej i twórczej atmosfery pracy w szkole, opieranie jej rozwoju na solidnych, wewnętrznych wartościach, które sprzyjają przenoszeniu ich na zaangażowanie innych osób w naszym otoczeniu.
Czego dowiesz się i co poznasz na szkoleniu?
Poznasz główne przyczyny wypalenia zawodowego u nauczycieli.
Poznasz skuteczne techniki radzenia sobie z wypaleniem zawodowym.
Dowiesz się jak wyznaczać granice chroniące nasz komfort – szczególnie w sytuacji, gdy ktoś prosi nas o pomoc, wsparcie lub wykonanie polecenia.
Nauczysz się jak wpływać na zmiany zachowania innych w sposób etyczny i bez zbędnych konfliktów.
Dowiesz się jak reagować w sytuacjach zaskakujących, konfliktowych zyskując szacunek, wzajemne zrozumienie i chroniąc chęć do współpracy z każdej strony.
ODPORNOŚĆ NA STRES I DYSTANS EMOCJONALNY w kontakcie z ludźmi. Podczas tej części
pokażemy:
– jak radzić sobie ze stresem, presją i umiejętnie zarządzać stanami emocjonalnymi swoimi oraz ludzi w
naszym otoczeniu.
– jak traktować krytykę/atak, by nie oddziaływała na nas samych negatywnie
– jak w praktyce hamować negatywne emocje.
Powyższy temat oraz każdy inny realizujemy również jako szkolenie wewnętrzne tylko dla konkretnej firmy/instytucji.
Monika Polaczek – Doktor nauk humanistycznych, certyfikowany coach – Akademia Profesjonalnego Coachingu akredytowana przez Noble Manhattan Coaching. Nauczyciel akademicki. Ponad 14 – lenia praktyka w zawodzie trenera i wykładowcy oraz znajomość realiów pracy zarówno od strony pracownika, menadżera zespołu, jak i szkoleniowca. Członek Rady Dydaktycznej Kierunku Doradztwo Filozoficzne i Coaching w Instytucie Filozofii Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ma świetny kontakt z ludźmi i poczucie humoru. Stworzyła i administruje portal internetowy zrzeszający około 130 tysięcy pracowników budżetówki pod nazwą ,,Robię w budżetówce”. Wykładowca szkoleń z zakresu: Komunikacji interpersonalnej; Strategii zarządzania stresem; Mobbingu; Kontroli zarządczej; Etyki i deontologii zawodów medycznych; Trudnego klienta w urzędzie; Skuteczne techniki unikania wypalenia zawodowego i strategie walki ze stresem dla nauczycieli, Przeciwdziałanie praktykom mobbingowym, Trudne sytuacje w pracy urzędu – jak reagować na skargi, wzburzenie i krytykę.