Mobbing i dyskryminacja, Szkolenia otwarte, Szkolenia miękkie, Online

Pozaprawne aspekty mobbingu – właściwa komunikacja w zespole.

Szkolenie online – szkolenie na żywo, bez konieczności spotykania się. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę oraz omawianą prezentację w trakcie wykładu. Można na żywo zadawać pytani przez mikrofon lub na czacie. Wystarczy posiadać komputera z dostępem do Internetu oraz mikrofon

 

PROGRAM SZKOLENIA 

 

. Wprowadzenie do tematu mobbingu

  • Definicja mobbingu w znaczeniu prawnym i w znaczeniu psychologicznym.
  • Różnica między mobbingiem a konfliktem.
  • Statystyki i skutki mobbingu dla jednostki i organizacji:
    • Konsekwencje psychologiczne i zdrowotne.
    • Straty dla zespołu i organizacji.
  1. Cechy osobowości sprzyjające mobbingowi
  • Charakterystyka osób podatnych na mobbing:
    • Perfekcjonizm, nadmierna potrzeba akceptacji, niskie poczucie własnej wartości.
  • Osobowość „mobbera” – kto najczęściej dopuszcza się mobbingu?
    • Skłonność do manipulacji, brak empatii, potrzeba dominacji.
  • Case studies: jak cechy osobowości mogą wpływać na dynamikę mobbingu w organizacji?

 

  1. Błędy w zarządzaniu sprzyjające mobbingowi
  • Brak jasnych zasad i polityk przeciwdziałania mobbingowi.
  • Ignorowanie konfliktów w zespole przez kadrę zarządzającą.
  • Nadmierna presja na wyniki i nieadekwatne obciążenie pracowników.
  • Tolerowanie negatywnych wzorców zachowań wśród liderów lub pracowników.
  • Omówienie praktycznych przykładów i analiza realnych sytuacji z życia organizacji.
  1. Niewłaściwa komunikacja jako czynnik ryzyka mobbingu
  • Rodzaje niewłaściwej komunikacji:
    • Paszkwile, plotki, pomijanie w rozmowach.
    • Krytyka publiczna i ignorowanie potrzeb komunikacyjnych pracownika.
  • Rola komunikacji w zapobieganiu mobbingowi:
    • Znaczenie otwartego dialogu i aktywnego słuchania.
    • Asertywność jako narzędzie ochrony przed mobbingiem.
  • Ćwiczenia praktyczne:
    • Rozpoznawanie nieodpowiedniej komunikacji.
    • Wprowadzenie zasad zdrowej komunikacji w zespole.
  1. Budowanie zespołu jako element profilaktyki mobbingu
  • Znaczenie zdrowej atmosfery w pracy:
    • Jak wzmacniać poczucie przynależności i współpracy w zespole?
  • Rola lidera w budowaniu zespołu:
    • Tworzenie środowiska opartego na szacunku i zaufaniu.
  • Przykłady działań integracyjnych:
    • Warsztaty zespołowe, wyjazdy integracyjne, feedback 360°.
  • Ćwiczenie: opracowanie zasad współpracy w zespole.
  1. Mobbing wobec przełożonego – odwrócony mobbing
  • Zjawisko mobbingu skierowanego przeciwko przełożonemu:
    • Przyczyny: brak autorytetu, konflikty interesów, niechęć zespołu do zmian.
  • Psychologiczne mechanizmy stosowane wobec przełożonych:
    • Sabotaż, izolacja, podważanie decyzji lidera.
  • Jak lider może rozpoznać i przeciwdziałać odwróconemu mobbingowi?
  • Case study: omówienie przykładu z życia zawodowego.

 

  1. Podsumowanie i przeciwdziałanie mobbingowi w organizacji
  • Tworzenie polityk antymobbingowych w firmie:
    • Jasne procedury zgłaszania i rozwiązywania problemów.
    • Wdrażanie szkoleń dla pracowników i liderów.
  • Znaczenie superwizji i wsparcia psychologicznego w miejscu pracy.
  • Dyskusja: wspólne wypracowanie rekomendacji dla uczestników.

 

Rezultaty szkolenia:

  • Uczestnicy poznają psychologiczne mechanizmy sprzyjające mobbingowi i jego skutki.
  • Zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie komunikacji i budowania zdrowej atmosfery w zespole.
  • Zrozumieją, że mobbing może dotyczyć zarówno podwładnych, jak i przełożonych, oraz jak temu zapobiegać.

 


Powyższy temat oraz każdy inny realizujemy również jako szkolenie wewnętrzne tylko dla konkretnej firmy/instytucji.


Jeżeli jesteś podmiotem zwolnionym z podatku VAT pobierz poniższe oświadczenie:

OŚWIADCZENIE

PROWADZĄCY SZKOLENIE:

Monika Polaczek – Doktor nauk humanistycznych, certyfikowany coach – Akademia Profesjonalnego Coachingu akredytowana przez Noble Manhattan Coaching. Nauczyciel akademicki. Ponad 14 – lenia praktyka w zawodzie trenera i wykładowcy oraz znajomość realiów pracy zarówno od strony pracownika, menadżera zespołu, jak i szkoleniowca. Członek Rady Dydaktycznej Kierunku Doradztwo Filozoficzne i Coaching w Instytucie Filozofii Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ma świetny kontakt z ludźmi i poczucie humoru. Stworzyła i administruje portal internetowy zrzeszający około 130 tysięcy pracowników budżetówki pod nazwą ,,Robię w budżetówce”. Wykładowca szkoleń z zakresu:  Komunikacji interpersonalnej; Strategii zarządzania stresem; Mobbingu; Kontroli zarządczej; Etyki i deontologii zawodów medycznych; Trudnego klienta w urzędzie; Skuteczne techniki unikania wypalenia zawodowego i strategie walki ze stresem dla nauczycieli, Przeciwdziałanie praktykom mobbingowym, Trudne sytuacje w pracy urzędu – jak reagować na skargi, wzburzenie i krytykę.


Ponadto w naszej ofercie:

  • Konsultacje telefoniczne/mailowe/online – bieżąca pomoc prawna z prawa pracy – stały ryczałt miesięczny (nie jesteście związani Państwo żadną umową) lub konsultacja jednorazowa
  • Opracowanie i korekta aktów prawa wewnątrzzakładowego: regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania, regulaminu ZFŚS, dokumentacji antymobbingowej, dokumentacji BHP.

Zachęcamy do kontaktu:

  • Adres e-mail: biuro@szkolenia-css.pl, szkolenia@szkolenia-css.pl
  • Tel.: 722 211 771, 721 649 991
TERMINY
  • 03.07.2025
    godz: 09:00 - 13:00
  • 20.10.2025
    godz: 09:00 - 13:00
  • 14.11.2025
    godz: 09:00 - 13:00
  • 02.12.2025
    godz: 09:00 - 13:00
MIEJSCE
online
PROWADZĄCY
MONIKA POLACZEK- NA ŻYWO !!!
CENA
399 zł netto
UWAGI
Możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia na żywo na przez mikrofon lub na czacie. Faktura płatna po zrealizowanym szkoleniu w terminie 21 dni.

CENA ZAWIERA:

MATERIAŁY SZKOLENIOWE W WERSJI ELEKTRONICZNEJ
CERTYFIKAT SZKOLENIA