Prawo pracy dla Kadr i Płac, Szkolenia otwarte, Szkolenia wyjazdowe

Nowe wyzwania w prawie pracy dla kadrowca i osób zarządzających 2024/2025 – przygotuj się na nadchodzące zmiany przepisów i uporządkuj wiedzę

I Dzień 

przyjazd, zakwaterowanie, kolacja w  Hotelu  Pieniny Grand Szczawnica ****

 

II Dzień :

8.00 – 9.00  –   Śniadanie
9.30 – 11.00 –  I część szkolenia
11.00-11.10 –    
Przerwa kawowa
11.10- 12.30 –   II część szkolenia
12.30 -13.00 –   
Obiad
13.00- 14.00 –   III część szkolenia 

Czas wolny

19.00 – Kolacja

 

II Dzień:

  8.00 – 9.00   –  Śniadanie
9.30 – 11.00 –  I część szkolenia
11.00 – 10.15 –
Przerwa kawowa
11.15 – 13.00 – II część szkolenia
13.00 – 13.30 – 
Obiad  i zakończenie

 

PROGRAM SZKOLENIA: 

Dzień I

 

  1. Dyrektywa o jawności wynagrodzeń – nowe wyzwania dla pracodawców

 

– Czy wszystkie wynagrodzenia pracowników w zakładzie będą jawne?

– Czy trzeba będzie wskazywać wysokość wynagrodzenia w ogłoszeniu o pracę?

– Czy pracownicy innego zakładu pracy mogą się dowiedzieć  ile zarabia nasz pracownik jeżeli jednostka jest powiązana?

– Jakie dane w zakresie wynagrodzeń trzeba będzie raportować do UE?

– Jak przygotować się do właściwego wartościowania stanowisk pracy w zakładzie i czy będzie to obowiązkowe?

– Co, gdy stwierdzimy nierówność wynagrodzeń na podobnych stanowiskach pracy?

– Pozostałe problemy związane z realizacją dyrektywy?

 

  1. Sygnaliści rozpoczęli działania – fakty i mity z tym zwiane

 

– Czy wdrażać ochronę sygnalistów jeżeli nie ma zatrudnionych 50 osób?

– Jak radzić sobie z wpływającymi zgłoszeniami?

– Kiedy sygnalista w ogóle podlega ochronie?

– Co robić z fałszywymi zgłoszeniami?

– Czy za niepodjęcia działań następczych jest jakaś odpowiedzialność?

– Sygnalistę można zwolnić z pracy tak samo jak każdego innego pracownika, gdy w sposób nieprawidłowy wykonuje obowiązki służbowe.

– Czy sygnalista może być ukarany karą porządkową przez pracodawcę?

– Dokonanie zgłoszenia wewnętrznego daje tylko ochronę w zakresie, braku możliwości stosowania działań odwetowych za dokonanie zgłoszenia.

– Za dokonanie zgłoszenia pracodawca nie może wyciągać konsekwencji, chyba że …?

– Czy każde zgłoszenie sygnalisty daje ochronę?-

– Kiedy sygnalista nie będzie chroniony pomimo dokonania zgłoszenia?

 

  1. Kontrola i dyscyplinowanie pracowników:

 

– Wydawanie poleceń służbowych (granice związania pracownika poleceniem służbowym, odmowa wykonania polecenia służbowego),

Prawo do kontroli pracownika jako jedno z uprawnień pracodawcy (uzasadnione podejrzenie, profilaktyka)
 Dyscyplinowanie pracownika – możliwości przełożonego, zasady rozmów dyscyplinujących (dokumentowanie),
– Możliwość kontroli trzeźwości pracownika – czy warto ją stosować?

– Monitoring pracownika – kamery, monitoring poczty służbowej, monitoring komputerów, monitoring GPS – czy warto stosować wobec pracownika – za i przeciw.

 

Pozostałe zagadnienia w karcie szkolenia 

 

Dzień II

  1. Mobbing – czy zwykłe wydawanie poleceń

 

– Polecenie wykonania dodatkowych czynności, pracy w godzinach nadliczbowych – czy pracownik może odmówić?
– Polecenie wykorzystania zaległego urlopu w terminie wskazanym przez pracodawcę – czy to mobbing?
– Czy pracodawca ma prawo krytykować, nadzorować, kontrolować pracę pracownika – czy to mobbing?
– Czy przełożony może dawać pracownikowi wiążące wytyczne w zakresie sposobu wykonywania przez niego pracy?
– Czy można pracownika poinformować, że jeżeli nadal będzie wykonywał pracę niezgodnie z wytycznymi to zostanie zwolniony z pracy?
– Dlaczego pracownicy nie rozumieją, że zatrudnienie na umowę o pracę to podporządkowanie pracodawcy i muszą stosować się do jego poleceń – jak to zmienić?
– Jak wykazać, że pracodawca przeciwdziałał mobbingowi – szkolenia pracowników, procedura antymobbingowa itp.?
– Jakich zachowań nie można stosować w zakładzie pracy by nie narazić się na odpowiedzialność z tytułu mobbingu?
– Na jakie zachowania kierowników musi reagować pracodawca i w jaki sposób?
– Konflikt pracowników częstą przyczyną mobbingu – co ma zrobić pracodawca?
– Kara porządkowa, zwolnienie dyscyplinarne dla pracownika stosującego zachowania mobbingowe – kiedy jest podstawa?
– Anonimowa ankieta mobbingowa przeprowadzana okresowo wśród pracowników – czy to dobry sposób przeciwdziałania mobbingowi?
– Jakie zapisy powinna zawierać procedura mobbingowa by była skutecznym sposobem przeciwdziałania mobbingowi?
– Kiedy pracownik może pozwać pracodawcę o mobbing i jakie są tego konsekwencje?
– Czy pracodawca może pozwać mobbera o zwrot odszkodowania po przegranej sprawie mobbingowej przed sądem.
– Obowiązek zapewnienia szkoleń z zakresu mobbingu dla wszystkich pracowników jako element przeciwdziałania mobbingowi.

 

  1. Dyskryminacja czy prawidłowe nierówne traktowanie

– Kiedy pracownik może zarzucić pracodawcy dyskryminację?
– Jakie cechy dyskryminacyjne musi wykazać pracownik?
– Czy pracodawca ma prawo nierówno traktować pracowników?
– Czy pracodawca może udzielić urlopu, wyjścia prywatnego  jednemu pracownikowi, a drugiemu nie – czy to przejaw dyskryminacji?
– Nierówne traktowanie w zatrudnieniu a dyskryminacja – czy to to samo?
– Czego pracodawcy robić nie wolno by nie narazić się na odpowiedzialność za dyskryminację?
– Czy pracownicy na tych samych stanowiskach musza tyle samo zarabiać?
– Jakie są podstawy różnicowania wynagrodzenia, nagród, premii dla pracowników bez dyskryminacji?
– Jakie stosować kryteria doboru pracowników do zwolnienia z pracy by nie narazić się na zarzut nierównego traktowania?

 

  1. Odpowiedzialność osób zarządzających

– Rodzaje wykroczeń za naruszenie praw pracowniczych, które może popełnić osoba zarządzająca i kierownik.

– Kiedy wykroczenie kierownika staje się przestępstwem zagrożonym karą do 3 lat pozbawienia wolności.

– Świadomość kierowników z zakresu bhp, a odpowiedzialność za wykroczenia.

– Kto odpowiada za badania lekarskie i szkolenia bhp pracowników w zakładzie?

– Kto odpowiada za stosowanie przez pracownika odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej?

– Jak prawidłowo szkolić podległych pracowników z zakresu bhp – odpowiedzialność za instruktaż stanowiskowy.
– Wysokość grzywien nakładanych przez inspektora pracy na kadrę zarządzającą.
– Kiedy inspektor pracy może zastosować postępowanie upominawcze?
– Czym jest nakaz, a czym wystąpienie inspektora pracy?
– Kiedy pracodawca może przerzucić część odpowiedzialność na podległych pracowników?
– Czy odpowiedzialność z zakresu bhp można przypisać pracownikowi służby bhp?
– Czego może wymagać od służby bhp pracodawca, a czego kierownik?

Pozostałe zagadnienia w karcie szkolenia 


Powyższy temat oraz każdy inny realizujemy również jako szkolenie wewnętrzne tylko dla konkretnej firmy/instytucji.



LOKALIZACJA NA MAPIE:

Jeżeli jesteś podmiotem zwolnionym z podatku VAT pobierz poniższe oświadczenie:

OŚWIADCZENIE

PROWADZĄCY SZKOLENIE:

Aleksander Kuźniar:   Prawnik, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych, wieloletnie doświadczenie Inspektora Pracy PIP, autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób Na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy Infor od 2009 do 2024 oraz komentarzy do innych ustaw z zakresu prawa pracy.


Ponadto w naszej ofercie:

  • Konsultacje telefoniczne/mailowe/online – bieżąca pomoc prawna z prawa pracy – stały ryczałt miesięczny (nie jesteście związani Państwo żadną umową) lub konsultacja jednorazowa
  • Opracowanie i korekta aktów prawa wewnątrzzakładowego: regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania, regulaminu ZFŚS, dokumentacji antymobbingowej, dokumentacji BHP.

Zachęcamy do kontaktu:

  • Adres e-mail: biuro@szkolenia-css.pl, szkolenia@szkolenia-css.pl
  • Tel.: 722 211 771, 721 649 991
TERMINY
  • 13.10.2024 - 15.10.2024
MIEJSCE
Szczawnica
Hotel Pieniny Grand Szczawnica ****
Połoniny 12, 34-460 Szczawnica
PROWADZĄCY
ALEKSANDER KUŹNIAR
CENA
2490 ZŁ netto

CENA ZAWIERA:

SERWIS KAWOWY
LUNCH
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
CERTYFIKAT SZKOLENIA
ZIMNE NAPOJE
NOCLEG Z WYŻYWIENIEM