Szkolenia otwarte, Kontrola Zarządcza/ Inwenteryzacja, Szkolenia miękkie, Online

Kontrola zarządcza w JST oparta na dobrej komunikacji w zespole

Szkolenie online – szkolenie na żywo, bez konieczności spotykania się. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę oraz omawianą prezentację w trakcie wykładu. Można na żywo zadawać pytani przez mikrofon lub na czacie. Wystarczy posiadać komputera z dostępem do Internetu oraz mikrofon

 

PROGRAM SZKOLENIA 

2 – dniowe szkolenie z warsztatami

CEL szkolenia:

Zrozumienie procesu skutecznego zarządzania zespołem wymaga reorganizacji procesów myślenia
o byciu liderem i nieustannego monitoringu środowiska pracy, w którym funkcjonujemy. Niemniej, nawet najcenniejsze rady fachowców w danej dziedzinie nie zastąpią pozytywnych emocji szefów, dobrego nastawienia pracowników i współpracowników, które można wypracować skutecznymi technikami prawidłowo rozumianej kontroli zarządczej, dobrej komunikacji i organizacji pracy własnej oraz zarządzanego zespołu.

Szczegółowe mechanizmy kontroli dotyczące operacji finansowych i gospodarczych obejmujące
to niezbędne narzędzia skutecznego menadżera w jednostce finansów publicznych. Niemniej równie ważne są: dobra organizacja czasu, panowanie nad negatywnymi emocjami, asertywne i skuteczne komunikowanie i delegowanie zadań, które  doskonale wspierają lidera oraz członków zespołu.

Diagnozowanie problemów w zespole, skuteczna kontrola zarządcza oparta na dobrej komunikacji oraz ustalanie ważności zadań, sprawiedliwe i dobre ,,zarządzanie talentami” stają się najlepszymi narzędziami dobrego lidera w zapobieganiu stresowi organizacyjnemu i poczuciu braku satysfakcji.

Dzień 1

Moduł 1. System kontroli zarządczej – wprowadzenie

  • Podstawowe definicje i pojęcia.
  • Podstawy prawne.
  • Cele i funkcje kontroli zarządczej
  • Kontrola zarządcza w odniesieniu do struktury jednostki, podział ról i odpowiedzialności (kierownik jednostki, kierownicy działów, pracownicy).
  • Kontrola a audyt wewnętrzny/zewnętrzny.

Obszary kontroli zarządczej w zakresie środowiska wewnętrznego jednostki:

  • przestrzeganie wartości etycznych,
  • kompetencje zawodowe,
  • struktura organizacyjna,
  • delegowanie uprawnień

Obszary kontroli zarządczej w zakresie celów:

  • określenie celu istnienia jednostki (misji),
  • system określania i wyznaczania celów i zadań jednostki

Obszary kontroli zarządczej w zakresie zarządzania ryzykiem:

  • identyfikacja ryzyka na poziomie jednostki, działów lub procesów.
  • analiza ryzyka pod względem przyczyn, skutków i częstotliwości wystąpienia,
  • wybór reakcji na ryzyko a monitorowanie ryzyk i efektywności podejmowanych działań,
  •  sprawozdawczość z procesu zarządzania ryzykiem,
  •  PRZEGLĄD STANDARDÓW AUDYTU, KONTROLI WEWNĘTRZNEJ ORAZ ZARZĄDZANIA RYZYKIEM, m.in.: przykłady międzynarodowych standardów zarządzania ryzykiem -standard FERMA (Federation of European Risk Management Associations), standard zarządzania ryzykiem organizacyjnym COSO II (The Committee of Sponsoring Organizations of the Treadway Commission).

 

Moduł 2. EFEKTYWNOŚĆ I SKUTECZNA KOMUNIKACJA

  • Przygotowanie kierowników i pracowników do zarządzania przez cele
    Myślenie zadaniowe i planowanie podporządkowane rezultatom.
  • Określenie obszarów odpowiedzialności.
  • Określenie i wybór wskaźników oceny działania.
  • Rola kierownika w realizacji systemu zarządzania przez cele.
  • Rola pracownika w realizacji systemu zarządzania przez cele.

Trudne rozmowy

  • Kluczowe zasady efektywnej komunikacji.
  • Pytania jako klucz do właściwej komunikacji.
  • Magia zamiany komunikaty typu ,,Ty” na komunikat typu ,,Ja”.
  • Komunikat typu ,,opis” a komunikat typu ,,ocena”.
  • Metoda ,,kanapki”
  • Kluczowe elementy komunikacji werbalnej i niewerbalnej w skutecznej komunikacji.
  • Charakterystyka różnic pomiędzy pracownikami (typologie MBTI).
  • Skuteczna komunikacja z różnymi stylami osobowości pracowników.
  • Techniki wywierania wpływu w rozmowach z podwładnymi.

 

Dzień 2

Odporność na stres i sposoby na zapobieganie wypaleniu zawodowemu pracowników i menadżerów.

  • Autorytet lidera – jak go skutecznie i długotrwale budować.
  • JAK POPRAWIĆ SWOJĄ ODPORNOŚĆ NA STRES I ZBUDOWAĆ DYSTANS EMOCJONALNY
    w kontakcie z ludźmi. Jak radzić sobie z długotrwałym napięciem, presją i umiejętnie zarządzać stanami emocjonalnymi swoimi oraz ludzi w naszym otoczeniu. Pokażemy jak traktować krytykę/atak, by nie oddziaływała na nas samych negatywnie. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak w praktyce hamować negatywne emocje.
  • Zarządzanie stresemna dłuższą metę wymaga nauczenia się skutecznych technik eliminowania lub zmniejszania stresu – zestaw prostych i skutecznych technik doraźnego radzenia sobie z DUŻYM NAPIĘCIEM EMOCJONALNYM.
  • Zarządzanie czasem – własnym i swoich pracowników.
  • Wypalenie zawodowe i rutyna – pułapki i wyzwania liderów i pracowników
  • Polityka kadrowa i zarządzanie talentem

 


Powyższy temat oraz każdy inny realizujemy również jako szkolenie wewnętrzne tylko dla konkretnej firmy/instytucji.


Jeżeli jesteś podmiotem zwolnionym z podatku VAT pobierz poniższe oświadczenie:

OŚWIADCZENIE

PROWADZĄCY SZKOLENIE:

Monika Polaczek – Doktor nauk humanistycznych, certyfikowany coach – Akademia Profesjonalnego Coachingu akredytowana przez Noble Manhattan Coaching. Nauczyciel akademicki. Ponad 14 – lenia praktyka w zawodzie trenera i wykładowcy oraz znajomość realiów pracy zarówno od strony pracownika, menadżera zespołu, jak i szkoleniowca. Członek Rady Dydaktycznej Kierunku Doradztwo Filozoficzne i Coaching w Instytucie Filozofii Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ma świetny kontakt z ludźmi i poczucie humoru. Stworzyła i administruje portal internetowy zrzeszający około 130 tysięcy pracowników budżetówki pod nazwą ,,Robię w budżetówce”. Wykładowca szkoleń z zakresu:  Komunikacji interpersonalnej; Strategii zarządzania stresem; Mobbingu; Kontroli zarządczej; Etyki i deontologii zawodów medycznych; Trudnego klienta w urzędzie; Skuteczne techniki unikania wypalenia zawodowego i strategie walki ze stresem dla nauczycieli, Przeciwdziałanie praktykom mobbingowym, Trudne sytuacje w pracy urzędu – jak reagować na skargi, wzburzenie i krytykę.


Ponadto w naszej ofercie:

  • Konsultacje telefoniczne/mailowe/online – bieżąca pomoc prawna z prawa pracy – stały ryczałt miesięczny (nie jesteście związani Państwo żadną umową) lub konsultacja jednorazowa
  • Opracowanie i korekta aktów prawa wewnątrzzakładowego: regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania, regulaminu ZFŚS, dokumentacji antymobbingowej, dokumentacji BHP.

Zachęcamy do kontaktu:

  • Adres e-mail: biuro@szkolenia-css.pl, szkolenia@szkolenia-css.pl
  • Tel.: 722 211 771, 721 649 991
TERMINY
  • 17.03.2025 - 18.03.2025
    godz: 09:00 - 15:00
  • 22.05.2025 - 23.05.2025
    godz: 09:00 - 15:00
  • 25.09.2025 - 26.09.2025
    godz: 09:00 - 15:00
MIEJSCE
online
PROWADZĄCY
MONIKA POLACZEK- NA ŻYWO !!!
CENA
720 zł netto
UWAGI
Możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia na żywo na przez mikrofon lub na czacie. Faktura płatna po zrealizowanym szkoleniu w terminie 21 dni.

CENA ZAWIERA:

MATERIAŁY SZKOLENIOWE W WERSJI ELEKTRONICZNEJ
CERTYFIKAT SZKOLENIA