Prawo pracy dla Kadr i Płac, Szkolenia otwarte, Archiwum Zakładowe i Kancelaria, Online

Doręczenia elektroniczne w 2025 r.

Szkolenie online – szkolenie na żywo, bez konieczności spotykania się. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę oraz omawianą prezentację w trakcie wykładu. Można na żywo zadawać pytania przez mikrofon lub na czacie. Wystarczy posiadać komputer z dostępem do Internetu oraz mikrofon .

 

PROGRAM SZKOLENIA

 

Szkolenie skierowane jest do: pracowników podmiotów publicznych i niepublicznych odpowiedzialnych za rejestrację, obieg, sporządzanie i wysyłkę dokumentów, a także do przedsiębiorców i osób wykonujących zawody zaufania publicznego.

 

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniem doręczenia, elektronicznego, procedurą uzyskania adresu do doręczeń, obsługą skrzynki do doręczeń, zasadami przyjmowania i wysyłki korespondencji w trybie doręczenia elektronicznego.

 

Czas trwania szkolenia: ok. 4-5 godzin zegarowych (w tym dwie przerwy po 15 minut).

 

 

     I .Podstawowe przepisy prawne dotyczące doręczeń elektronicznych

  • Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
  • Przepisy wykonawcze do ustawy
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego

 

      II. Zakres regulacji i wdrażanie e-doręczeń

  • Definicje ustawowe
  1. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
  2. Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
  3. Operator wyznaczony,
  4. Publiczna usługa hybrydowa (zastosowanie, wyłączenia)
  • Zakres obowiązywania ustawy o doręczeniach elektronicznych
  • Doręczenia elektroniczne a ePUAP
  • Adres do doręczeń elektronicznych i baza adresów – zasady tworzenia i wpisu adresu do doręczeń elektronicznych i skrzynki doręczeń do bazy
  1. Ile adresów do doręczeń można mieć
  2. Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
  3. Na jaki okres następuje wpis do bazy?
  4. Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
  • Stosowanie doręczeń elektronicznych przez osoby wykonujące zawód zaufania publicznego zatrudnione w podmiotach publicznych
  • Zarządzanie skrzynką doręczeń
  1. administrator, użytkownik uprawniony, obserwator
  2. kto powinien mieć dostęp do skrzynki?
  3. Ilu może być użytkowników jednej skrzynki?
  • Obowiązki operatora wyznaczonego
  • Wyjątki od doręczenia elektronicznego

 

    III. Praktyczna obsługa systemu

  • Aktywacja i ustawienia skrzynki do e-doręczeń, jej konfiguracja i zarządzanie
  • Zmiana danych podmiotu lub administratora – wniosek aktualizacyjny
  • Wyszukiwanie adresu w Bazie Adresów Elektronicznych
  • Obsługa skrzynki do e-doręczeń z poziomu serwisu internetowego
  1. odbieranie wiadomości
  2. tworzenie i wysyłka wiadomości
  • Dowód wysłania i dowód odbioru

 

       IV. Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa – procedura doręczenia

  • Doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
  • Publiczna Usługa Hybrydowa – przekształcanie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową – przesłanki, wady i zalety
  • Jakie są opłaty za przekazywanie korespondencji?
  • Odpowiedzialność operatora wyznaczonego
  • Doręczenia elektroniczne a brak adresu do doręczeń lub nie odnalezienie adresu w bazie
  • Wszystkie dopuszczalne prawnie tryby doręczania korespondencji a kolejność i zasady ich stosowania:
  1. doręczenie elektroniczne
  2. doręczenie hybrydowe
  3. doręczenie na konto w innym systemie teleinformatycznym (w tym ePUAP)
  4. doręczenie osobiste
  5. doręczenie gońcem
  6. doręczenie tradycyjne
  • Doręczenia elektroniczne a system wykonywania czynności kancelaryjnych (EZD i tradycyjny)
  • Integracja skrzynki do e-doręczeń z systemem EZD i jej obsługa z poziomu systemu EZD

Powyższy temat oraz każdy inny realizujemy również jako szkolenie wewnętrzne tylko dla konkretnej firmy/instytucji.



LOKALIZACJA NA MAPIE:

Jeżeli jesteś podmiotem zwolnionym z podatku VAT pobierz poniższe oświadczenie:

OŚWIADCZENIE

PROWADZĄCY SZKOLENIE:

Roman Stempel Dyplomowany archiwista, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją w jednostkach administracji publicznej i przedsiębiorstwach. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej.


Ponadto w naszej ofercie:

  • Konsultacje telefoniczne/mailowe/online – bieżąca pomoc prawna z prawa pracy – stały ryczałt miesięczny (nie jesteście związani Państwo żadną umową) lub konsultacja jednorazowa
  • Opracowanie i korekta aktów prawa wewnątrzzakładowego: regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania, regulaminu ZFŚS, dokumentacji antymobbingowej, dokumentacji BHP.

Zachęcamy do kontaktu:

  • Adres e-mail: biuro@szkolenia-css.pl, szkolenia@szkolenia-css.pl
  • Tel.: 722 211 771, 721 649 991
TERMINY
  • 07.05.2025
    godz: 09:00 - 13:00
  • 20.06.2025
    godz: 09:00 - 13:00
MIEJSCE
online
PROWADZĄCY
ROMAN STEMPEL- na ŻYWO !!!
CENA
420 zł netto
UWAGI
Możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia na żywo na przez mikrofon lub na czacie. Faktura płatna po zrealizowanym szkoleniu w terminie 21 dni.

CENA ZAWIERA:

MATERIAŁY SZKOLENIOWE W WERSJI ELEKTRONICZNEJ
CERTYFIKAT SZKOLENIA